reklama

Poznate tu slovensku sliepku, vdaka ktorej nas pozna cely svet?

Ocitla som sa na party. Zabava v plnom prude. Zrazu si ma asi tak 60-rocny pan vzal bokom, lebo zistil, ze som Slovenka a nenapadne sa ma zacal vypytovat na tu slovensku sliepku......

Písmo: A- | A+
Diskusia  (28)
Obrázok blogu

- Poviete mi viac o tej sliepke? Potreboval by som zistit co najviac, viete budem o tom prednasat... - Ked ani na treti pokus nezmizol nechapavy pohlad z mojej tvare vytiahol noviny a clanky a kadejake lajstra s vypoctami..... Hlavnu ulohu v tom celom pribehu hrala svetoznama slovenska sliepka. A jej svetoznamost spocivala v tom, ze 7. juna 2003 zniesla vajce v tvare bumenrangu. Priznam sa, spravy o sliepke som si nepamatala a to, ze si na nu spomenu po 5 rokoch na prednaske v zahranici ma pobavilo este viac. Chcem teda zlozit poklonu slovenskej sliepke, vdaka ktorej si na nas pamata cely svet.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Spominana sliepka - neviem ci dostala nejake meno, ani ci este zije - pochadza z obce Novy Zivot alebo Illeshasa (http://www.novyzivot.sk/) na juhu Slovenska. Pozrela som sa na stranku obce a cakala som, ze sa dozviem nieco viac o tomto unikatnom vajci, ked uz nan spomina aj svet v cudzine. Okrem toho, ze obec si na y v slove novy pise dlzen opacnym smerom (zeby kvoli vajcu boli celi popleteni?:-) som nic specialne nenasla. 

Obrázok blogu

Keby taketo vajicko zniesla sliepocka napriklad v USA v nejakom zapadnutom prditom americkom mestecku, zrejme by uz bolo cele zaplavene turistami, ktori by sa najprv najedli v restauracii  Vajicka na tisic sposobov, potom by nakupili tisic pohladnic a suvenirov s obrazkom a motivom vajicka a odfotili by sa s pamatnou sliepkou, ktora by zrejme dostala aj unikatne meno. Jej majitelka by uz byvala v novom, vozila sa na superfare a zo slavy sliepocky by sa tesili este aj jej vnuci. Dedinka by profitovla z cestovneho ruchu a na Slovensko by za uzasnym vajcom putovali tisice turistov... Zatial sa teda tesme aspon z toho, ze este aj po tolkych rokoch od tej stastnej udalosti o nas svet vie! Ba dokonca sa o nas zaujima!

SkryťVypnúť reklamu
reklama

A este nieco: pripajam clanok, ktory mi spominany pan poslal mailom. Pri citani v anglictine som sa fakt pobavila. Apropo - nasa svetoznama sliepka okrem unikatneho vajicka este so svojimi kamoskami aj predpovedala pocasie!

Nový Život
Boomerang-shaped egg

A HEN has laid a boomerang-shaped egg, but the owners of her flock have until now failed to identify the producer of the curiosity.
Mária Kertésová, from the western Slovak village of Nový Život, said she still does not know which of her hens produced the wonder egg.
"I wish I knew which one it was," Kertésová told the Slovak daily Nový čas on June 7.
"I hope we will be able to track it down one day," she said.
Apart from the boomerang-shaped egg, one of the hens is also suspected of having laid normal egg-shaped eggs of dramatically different sizes (see photo this page).

Kertésová told the daily that her family also used the hens as predictors of the weather. She claimed that if her hens lay a lot of eggs, the following day is bound to be beautiful.
"Depending on the number of eggs, we can tell what the weather will be the next day.
"My children ask me every day how many eggs the hens have laid," she said.

Alina Verma

Alina Verma

Bloger 
  • Počet článkov:  50
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Ako by povedal klasik, len tak mútim myšlienky v hlave... Dôležité sú detaily, tie najmenšie a naoko absolútne nepodstatné... Zoznam autorových rubrík:  BublifukCukrová vataJavore-mojeLa dolče vítaKocka guľatáFakt ničSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

75 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu